Kehittäjäyhteisö – täsmällistä insightia nopeasti

19.4.2017

Altia_kuva

Organisaatioilla on kiihtyvä tarve ottaa kuluttajien ja asiakkaiden ääni huomioon liiketoiminnassaan.

Kilpailukykyiset yritykset tiedostavat, että on tärkeää ymmärtää, mitä kohderyhmien maailmassa, arvostuksissa tai käytännöissä tapahtuu.

Altia otti lokakuussa 2016 käyttöön Suomessa ja Ruotsissa Cheers! -kehittäjäyhteisön. Cheers! -yhteisö on yksi Altian keino osallistaa kuluttajia mukaan kehitystyöhön. Kuluttajien palautetta hyödynnetään uusien konseptien, palveluiden ja brändien rakentamisessa. Cheers! -yhteisö on avuksi kehityksen eri vaiheissa. Cheers! -yhteisön jäsenet voivat osallistua lyhyihin mobiilikyselyihin tai vaikka erilaisiin co-creation pajoihin.

Altian Consumer Insight Manager Milla Sorsakivi vastaa Cheers! -yhteisöstä. ”Kuuntelemme kuluttajiamme aktiivisesti, ja oma yhteisö on tuonut tämän tärkeän kuluttajan äänen yhä lähemmäs meitä. Ketterä toimintamalli mahdollistaa sen, että saamme kuluttajien mielipiteet mukaan päätöksentekoon perinteistä tutkimusta nopeammin, parhaimmillaan jo saman päivän aikana ”, hän sanoo. Cheers! -yhteisöön voi tutustua tarkemmin Altian sivuilla.

Kehittäjäyhteisö on tavoitehakuinen – se on systemaattinen ja tehokas tapa ottaa ihmiset liiketoiminnan kehittämiseen mukaan. Se on myös PR-viesti siitä, että organisaatio haluaa palvella asiakkaitaan ja sidosryhmiään parhaalla mahdollisella tavalla. Parhaimmillaan se vahvistaa organisaation asiakaslähtöisyyttä ja tukee organisaation oppimista.