Koplalle voitto Vuoden toimisto-kisassa

14.2.2017

VUODENTOIMISTO_KOPLA

Kopla voitti Vuoden Asiakasymmärrystoimisto -palkinnon Suomessa ensimmäistä kertaa järjestetyssä Vuoden toimisto -kilpailussa.

Vuoden toimisto on tutkimus, joka perustuu ruotsalaisen Regin Årets byrå -konseptiin. Ruotsissa Vuoden toimisto -tutkimus on järjestetty jo kuudentoista vuoden ajan. Suomessa tutkimus toteutettiin ensimmäistä kertaa syksyllä 2016 ja konseptin lisensoi Suomeen Alma Media. Tuomalla konseptin Suomeen Alma Media haluaa edesauttaa tuloksellista asiakas-toimistosuhteiden kehittymistä Suomessa sekä vahvistaa markkinoinnin asemaa suomalaisissa yrityksissä.

Tutkimukseen vastasivat osallistuvien toimistojen asiakkaat, jotka arvioivat yhteistyön tuloksellisuutta ja sujuvuutta sekä toimiston kykyä ymmärtää heidän liiketoimintaansa ja tarpeitaan. Jokaista toimistoa arvioi vähintään kahdeksan asiakasta. Tiedonkeruusta ja tulosten analysoinnista vastasi Norstat.

Tulosten pohjalta toimistot pystyvät paikantamaan omia vahvuuksiaan suhteessa kilpailijoihin sekä saavat asiakkaiden näkökulman kehityskohteisiin.

Suomessa tutkimuksessa oli seitsemään kategoriaa: markkinointiviestintätoimisto (myyntikate yli 5 miljoonaa euroa, ja myyntikate alle 5 miljoonaa euroa), mediatoimisto, teknologia- & markkinointitoimisto, viestintä-, PR- ja sisältömarkkinointitoimisto, design-toimisto ja asiakasymmärrystoimisto.

”Olen todella kiitollinen ja iloinen tästä Vuoden Toimisto -tittelistä ja koplalaisista, jotka ovat sen ansainneet. Lisäarvon tuottaminen asiakkaidemme liiketoimintaan on ollut alusta asti Koplan tekemisen ydin. Parhaisiin lopputulemiin pääsemme aidolla yhdessä tekemisellä, avoimuudella, luottamuksella ja oikealla kunnianhimolla – oli kyseessä sitten asiakaskokemuksen kehittämisestä, brändipositioinnista, trendityön kautta uusien mahdollisuuksien tunnistamisesta tai konseptointityöstä. Iso kiitos tästä tunnustuksesta kuuluu upeille asiakkaillemme, joiden kanssa meillä on kunnia tehdä töitä”, kiteyttää Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen.