Kova kolmikko koplaamaan

17.3.2016

artikkelikuva_uudetkoplalaiset

Kopla Helsinki kasvaa kovan kolmikon myötä.

Niina Sauvolainen (oik.) aloittaa Koplan uutena kehitysjohtajana ja vastaa jatkossa Koplan digitaalisten työkalujen kaupallistamisesta ja kehittämisestä. Strategeina aloittavat Cloettalla markkinointipäällikkönä aikaisemmin toiminut Laura Forsman sekä Emilia Gustafsson (vas.), jolla on vahva markkinointi- ja viestintätoimistotausta.
”Jokainen kolmikon jäsenistä tuo erityislaatuisen taustansa myötä uutta osaamista Koplaan sekä oman näkökulman asiakaskokemuksen kehittämiseen. Tämä on suuri rikkaus Koplassa”, kiteyttää Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen uusien rekrytointien taustoja.

Koplan kehitysjohtajana aloittavalla Niina Sauvolaisella on vahva teknologia- ja digikehitystausta. Hän on työskennellyt käyttäjälähtöisten kehityshankkeiden parissa mm. Satama Interactivella, Googlella sekä TNS Gallupilla digitaalisen yksikön johtajana:

”Uuden luominen on aina ollut vahvasti läsnä kaikessa mitä olen urani aikana tehnyt. Koplassa haluan jatkaa tätä polkua ja auttaa organisaatioita löytämään balanssin datan ja ihmisen kokemuksen välillä.”

Laura Forsmanilla on pitkä kokemus FMCG-brändien kehittämisestä ja johtamisesta, ensin V&S Finlandissa (nyk. Pernod Ricard) ja Cloettalla, jossa hän vastasi viimeiseksi purukumi- ja pastillituoteryhmien liiketoiminnasta ja vahvoista brändeistä, kuten Jenkki, Mynthon ja Läkerol.Laura on myös mukana tieteellisessä tutkimusryhmässä kehittämässä uusia menetelmiä moniaistisen kuluttajakokemuksen ymmärtämiseen ja hyödyntämiseen:

”Innostuin Koplasta, koska minua on aina kiehtonut arvon luomisen ydin – insightit ja oivallukset, joista syntyy uutta ja kiinnostavaa arvoa asiakkaille. Tämän ja tulevan ajan liiketoiminnalliset menestystarinat rakennetaan nimenomaan human insightien avulla, kohderyhmää osallistavilla tavoilla.”

Emilia Gustafssonilla on useamman vuoden kokemus markkinoinnin ja viestinnän strategisesta suunnittelusta, viimeksi sisältömarkkinointiin erikoistuneessa markkinointitoimisto Myy Oy:ssä. Koplan lähestymistavassa Emiliaa inspiroi ennen kaikkea ihmisten käyttäytymisen ja motiivien syvällinen ymmärrys:

”Odotan innolla, että pääsen kehittämään yritysten liiketoimintaa aidosti asiakaslähtöisten konseptien avulla. Minulla on myös paljon ajatuksia siitä, miten asiakasymmärrystä voidaan jalkauttaa organisaatioihin erilaisia valmennusmenetelmiä hyödyntäen.”

Tervetuloa Koplaan Niina, Laura ja Emilia – great to have you!

Juttu julkaistu myös Markkinointi&Mainonnassa.